💙 Profiterol Aşkına 💙

Profiterol denince benim için akan sular durur bütün diyetler bozulur 😋 Hele bir de Kütahyalı olanlar iyi bilir Siyah İnci'nin profiterolünü. En kötüsü de bugün canımın profiterol istemesi ve Kütahya'da olmamam der susarım. İstanbul'da orası gibi profiterol yapan bir yer bulamadım. Genellikle puding içine konulan muhallebili hamur. Oysa profiterolü profiterol yapan çikolata sosu değil midir? Neyse gelelim sadede... Canım profiterol istediği için ben de kolları sıvayıp mutfağa girdim. Tabii İnci'nin profiterolünün yerini tutamaz ama ev yapımı olarak lezzeti çok güzeldir. Sıra geldi tarife 💃

Hamuru için malzemelerimiz;

  • 1.5 su bardağı su
  • 2 su bardağı un
  • 100 gr margarin
  • 5 adet yumurta
  • 1 çimdik tuz
  • 1 çimdik şeker
Kreması için malzemelerimiz;

  •  3 su bardağı süt
  • 1/2 su bardağı şeker
  • 2 yemek kaşığı un(tepeleme)
  • 1 yemek kaşığı nişasta
  • 2 paket vanilin
  • 1 paket toz krem şanti
Çikolata sosu için;
1 paket Dr. Oetker Çikolata Sosu
500 ml süt

Öncelikli olarak bir tencere de suyumuzu kaynatıyoruz ve içine margarinimizi ekleyerek eritip ocaktan alıyoruz daha sonra içerisine un, tuz ve şekeri ekleyerek mikserle çırpıyoruz. Hamurumuz ılıdığında içine yumurtaları tek tek kırıp çırpmaya devam ediyoruz. Hamurumuzu bir hamur torbasına koyarak küçük parçalar halinde keserek(ben biraz büyük yapmışım ama küçüğü daha hoş oluyor)😄 yağlı kağıt serilmiş tepsimize aralıklı olacak şekilde koyuyoruz üstünü hafifçe bastırabilirsiniz. Önceden ısıtılan 180 derece fırında üzeri pembeleşinceye kadar pişiriyoruz.
Kreması için süt, şeker, un ve nişastayı bir tencereye koyup karıştırıyoruz. Orta ateşte koyulaşıncaya kadar sürekli karıştırarak pişiriyoruz ve ocaktan alarak soğumaya bırakıyoruz. Krema soğuyunca vanilin ve toz krem şantiyi ekleyerek mikserle 2 dakika çırpıyoruz.
Hamurları ister ortadan keserek ister küçük bir delik açarak içine krema dolduruyoruz. Çikolata sosunu arkasındaki tarife göre pişirip soğutuyoruz. Daha sonra çikolata sosunun ve profiterol toplarının enfes lezzetini midemize indiriyoruz 😋 Hadi afiyet olsun 😏Umarım tarifimi beğenirsiniz. Eğer deneyenleriniz olursa fotoğraflarınızı bekliyorum😃

Yorumlar

  1. Çok güzel olmuş,teşekkürler!
    Takibe aldım,çok güzel burası ~

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim. Teşekkürler sizin sayfanızda çok iyi :)

      Sil
  2. Profiterol demek aşk demektir gerçekten💕 kendim yapabileceğimi pek sanmıyorum amaaa 😁😁😁

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Renkli Bakışlar👀 Flormar

NIVEA VE GARNİER MASKELERİ

Bakım💆🏼Pantene